Sähköpostimarkkinointi ja täydellinen uutiskirje

sähköpostimarkkinointi ja uutiskirje

Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokkain markkinoinnin keino, mutta mikä on sen rooli markkinoinnissa ja kuinka tehokasta sähköpostimarkkinointia tehdään? Olet varmasti käyttänyt jo jonkin verran aikaa sosiaalisen median markkinointiin, mutta hyödynnätkö vielä sähköpostimarkkinointia?

Tässä ultimaattisessa blogipostauksessa kerromme sinulle kaiken tärkeimmän liittyen sähköpostimarkkinointiin. Käymme läpi sähköpostimarkkinoinnin roolin lisäksi erilaiset sähköpostityypit, sähköpostimarkkinoinnin automaatiota sekä hyvän uutiskirjeen sisältöä.

Aloitetaan painottamalla sähköpostimarkkinoinnin tärkeyttä sekä roolia markkinoinnissa.

Sähköpostimarkkinointi toimii parhaiten silloin kun se on henkilökohtaista

Sähköpostimarkkinointi on hyvin henkilökohtainen ja tehokas keino saada yhteys kohderyhmääsi. Tunnetko ketään, jolla ei olisi sähköpostiosoitetta? Niinpä, lähes kaikilta meiltä löytyy sähköpostiosoite. Sähköpostikansioosi tulee viestejä niin ystäviltä, perheeltä, kollegoilta kuin eri yrityksiltä. Sähköposti on iso osa jokapäiväistä elämäämme. Nykyajan älypuhelimet mahdollistavat sähköpostin lukemisen useampaan otteeseen päivässä, ja niin monet meistä tekeekin.

Sähköpostimarkkinointi toimii parhaiten silloin kun se on henkilökohtaista. Se on elävä ja tehokas keino saada yhteys ihmisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin. Jos Facebook tai Instagram kaatuisivat tai jos markkinointi näissä kanavissa kävisi mahdottoman kalliiksi yrityksille, loppujen lopuksi sähköpostilistasi on ainoa kanava verkossa, jonka omistat. Sähköposti ei ole katoamassa mihinkään.

6 syytä miksi sähköpostimarkkinointi on tärkeää

Sähköpostimarkkinointi on:

  1. Taloudellista ja kustannustehokasta
  2. Henkilökohtaista ja muokattavaa
  3. Toimintaorientoitunutta
  4. Automatisoitavissa olevaa
  5. Tarkasti mitattavaa
  6. Älypuhelimien mahdollistamana jatkuvasti tavoittavaa

Miten sähköpostimarkkinointia voidaan hyödyntää?

Sähköpostiviestit voidaan sovittaa asiakkaan tekojen mukaan, jotta viestintä olisi mahdollisimman relevanttia heille. Mitä relevantimpia aiheita sähköpostiviestit sisältävät, sitä todennäköisemmin he avaavat ja lukevat ne. Sähköpostimarkkinointia voidaankin käyttää monen tärkeän tavoitteen edistämiseen. Sitä voidaan käyttää asiakkaan säilyttämiseen, vanhan asiakkaan aktivoittamiseen, suositteluun, brändäykseen, asiakashankintaan, sitouttamiseen, suoraan myyntiin sekä verkkosivujen liikenteen lisäämiseen.

Asiakasmatkan ymmärtäminen

Puhuimme jo asiakkaan matkasta tietoisuuden tasolta arviointitasolle ja sieltä konversiotasolle myyntisuppiloa havainnollistaen sisällöntuotantoblogipostauksessa ”Sisällöntuotanto markkinoinnissa”. Lue tästä OSA 1/3OSA 2/3 ja OSA 3/3.

Sähköpostimarkkinoinnin hyödyntämisessä on myös tärkeää ymmärtää asiakasmatkan eri vaiheet. Nämä vaiheet ovat tietoiseksi tuleminen, uutiskirjeen tilaus, sitoutuminen, konvertointi, innostuminen, nouseminen, puolestapuhuminen sekä promootio.

Alkuun ihminen siis näkee mainoksen tai tulee muutoin tietoiseksi brändistäsi. Hän antaa yhteystietonsa tilaamalla uutiskirjeesi tai lataamalla jonkin materiaalin sivuiltasi jotakin lisäarvoa vastaan. Tärkeää on antaa lisäarvoa jo etukäteen ennen kuin ihmisestä tulee asiakkaasi. Tässä vaiheessa hän on liidi. Hän alkaa sitoutumaan sisältöösi ja kiinnostumaan entisestään brändistäsi ja pian hän tekeekin ensimmäisen ostoksensa. Nyt hänestä on konvertoitunut asiakas. Hän oppii käyttämään tuotettasi tai palveluasi ja kokee saavansa lisäarvoa siitä. Jonkin ajan kuluttua hän tekee uuden ostoksen ja oppii käyttämään uutta tuotetta tai palvelua. Hän kokee saavansa jopa lisää hyötyä siitä ja näin asiakkaasta tulee brändin innostunut ”fani”. Hän alkaa kertoa hyviä asioita brändistäsi sosiaalisessa mediassa ja pian hän onkin brändisi aktiivinen promoottori.

Pystyt siis tekemään brändillesi tuntemattomasta henkilöstä aktiivisen promoottorin digimarkkinoinnin avulla. Sähköpostimarkkinointi on suuressa osassa tässä (kuitenkaan unohtamatta sosiaalista mediaa).

Sähköpostimarkkinoinnin tehtävä on siis auttaa asiakasta liikkumaan asiakasmatkallaan eteenpäin. Loppujen lopuksi sähköpostimarkkinointi on kuitenkin vain markkinointia. Näin ollen kannattaisi käyttää aika siihen, mikä on jo testattu toimivan.

Sähköpostimarkkinointi toimii siis:

  • Asiakkaan säilyttämiseen
  • Vanhan asiakkaan aktivoittamiseen
  • Suositteluun
  • Brändäykseen
  • Asiakashankintaan
  • Sitouttamiseen
  • Suoraan myyntiin
  • Verkkosivujen liikenteen lisäämiseen

Asiakasmatkan vaiheet

  1. Tietoiseksi tuleminen
  2. Uutiskirjeen tilaus
  3. Sitoutuminen
  4. Konvertointi
  5. Innostuminen
  6. Puolestapuhuminen
  7. Promootio

Asiakasmatka esimerkein

  1. Ihminen tulee tietoiseksi brändistäsi
  2. Luovuttaa yhteystietonsa jotain hyötyä vastaan
  3. Vastaanottaa lisäarvoa jo etukäteen
  4. Tekee ensimmäisen ostoksen
  5. Oppii käyttämään tuotetta tai palvelua
  6. Saa lisäarvoa tuotteesta tai palvelusta
  7. Tekee uuden ostoksen
  8. Oppii käyttämään uutta tuotetta tai palvelua
  9. Tulee brändin innostuneeksi faniksi
  10. Alkaa kertomaan hyviä asioita brändistäsi muille
  11. Tulee aktiiviseksi promoottoriksi

Seuraavaksi avaamme enemmän eri sähköpostityyppejä, joita sähköpostimarkkinointiin sisältyy.

Sähköpostimarkkinoinnin sähköpostityypit

Olet varmasti vastaanottanut kaikenlaisia sähköposteja eri yrityksiltä. Sähköpostikansioosi kerääntyy muun muassa verkkokauppaostosten kuitteja, ladattavia oppaita sekä eri brändien alennuskoodeja tai viestejä alennustuotteista. Sähköpostityypit voidaan jakaa kolmeen eri kategoriaan, joilla on omat eri nimityksensä.

Kolme eri sähköpostityyppiä

  1. kaupallinen sähköposti
  2. suhdetta edistävä sähköposti
  3. myynninedistämissähköposti

Kaupallinen sähköposti

Kaupallisia sähköposteja ovat niin lippulähetykset, tilausvahvistukset, ostokuitit kuin lähetysilmoituksetkin. Näiden lisäksi kaupallisiin sähköposteihin voidaan lukea tilin luonti, palautusvahvistukset, salasananvaihto ja uutiskirjeen peruutusilmoituksetkin. Lähteekö sinun yritykseltä vastaavanlaisia sähköposteja liideillesi tai asiakkaillesi?

Näiden kaupallisten sähköpostien ensisijaiset tavoitteet ovat asiakaspalvelu ja asiakassuhteen hoito. Kaupallisten sähköpostien kohdalla tulee huomioida, että niiden avausprosentti on lähes 100 %. On siis erittäin tärkeää mitä niihin laitetaan, sekä suunnitella mitä ehkä ”ylimääräistä” liiketoimintaa edistävää niihin voisi vielä sisällyttää.

Suhdetta edistävä sähköposti

Suhdetta edistävät sähköpostiviestit ovat kaikki viestit, jotka jollain tasolla tiivistävät yhteyttäsi liidiisi tai asiakkaaseesi. Niitä ovat esimerkiksi uuden uutiskirjeen tilaajan “Tervetuloa automaatio”, jossa esittelet yrityksen tarkemmin ja kerrot sen tarinaa. Uutiskirjeet, kyselyt, sosiaaliset päivitykset sekä kilpailut luetaan suhdetta edistäviksi sähköposteiksi.

Näiden ensisijaisia tavoitteita ovat sitoutuminen ja uutiskirjeen tilaajien hoito, bränditietoisuus, liidien generointi, asiakkaiden säilyttäminen ja niiden uskollisuus sekä myynninedistäminen. Edistätkö sinä suhdettasi liideihisi ja asiakkaisiisi?

Myynninedistämissähköposti

Myynninedistämissähköposteja puolestaan ovat kaikki promootiomainen sisältö, uudet liidimagneetit, alennusmyynti-ilmoitukset, uuden tuotteen julkaisut, webinaari-ilmoitukset, tapahtumailmoitukset sekä kokeilutarjoukset.

Myynninedistämissähköpostien ensisijaiset tavoitteet ovat tietysti saada aikaan myyntiä ja lisämyyntiä sekä saada tehtyä liideistä asiakkaita. Lisäksi näiden viestien tarkoitus on säilyttää asiakkaita ja pitää heidät uskollisina.

Milloin tulisi lähettää kukin sähköpostityyppi ja kenelle lähetät?

Sähköpostityyppien lähetykset voidaan jakaa kahteen lähetystapaan. Ne ovat yleinen lähetys (koko sähköpostilistalle) sekä jonkin tapahtuman seurauksena lähetetyt viestit.

Yleiset lähetykset tulisi olla harvinaisempia. On vain kaksi erilaista sähköpostiviestiä, jotka tulisi lähettää koko sähköpostlistalle. Nämä ovat mainosviestit ja uutiskirjeet. Kaikki muut sähköpostiviestit tulisi lähettää tietyn tapahtuman tai käytöksen seurauksena tietylle segmentoidulle ryhmälle tai yksittäiselle liidille/asiakkaalle.

Esimerkkejä jonkin tapahtuman seurauksena lähetetyistä sähköposteista:

  • Uuden uutiskirjeen tilaajan tervetuloa viesti
  • Liidimagneetin lähettäminen
  • Rekisteröitymisvahvistus
  • Ostokuitti
  • Segmentoitu mainos
  • Ostoskorin hylkäämien
  • Tilaukseen perustuva suositus lisämyynnin aikaansaamiseksi

Mitä relevantimpi tai henkilökohtaisempi lähettämäsi sähköposti on liidillesi tai asiakkaallesi, sitä paremmat seuraukset viesteilläsi on. Sama pätee mihin tahansa markkinointiin. Yritykset, jotka hoitavat liidejä lähettämällä sähköpostia generoivat 50% enemmän ostovalmiita liidejä 33% halvemmalla hinnalla kuin yritykset, jotka eivät näin tee. Sähköpostimarkkinointi on siis todella kustannustehokasta.

Kolmannessa osiossa keskitymme sähköpostimarkkinoinnin automatisointiin.

Miksi sähköpostimarkkinoinnin automatisointi on tärkeää?

Nyt tiedetään minkätyyppisiä sähköposteja yrityksesi kannattaisi lähettää asiakkaille tai liideille. On varmasti sanomattakin selvää, että näitä sähköposteja ei kannata lähettää manuaalisesti. Jos haluat, että yrityksesi toiminta kasvaa, nämä sähköpostit tulee automatisoida. Automatisoinnilla saat aikaan tehokkaampaa sähköpostimarkkinointia: se auttaa markkinoijia luomaan tehokkaita viestejä uutiskirjeen tilaajien tarpeisiin.

On tärkeää ymmärtää asiakkaan oikeat tarpeet ja lähettää heille mielenkiintoista, relevanttia ja sitouttavaa sisältöä, joten viestintästrategia kannattaa miettiä tarkkaan. Esimerkiksi ”Tervetuloa uutiskirjeen tilaajaksi” viesti voi aloittaa asiakkaan tai liidin sitouttamisen yritykseen. Myöhemmässä vaiheessa tarjouksia voi lähettää spesifioidusti uutiskirjeen tilaajien intressien mukaan. Voit saavuttaa myyntipotentiaalin lähettämällä oikean tarjouksen oikealle ihmiselle oikeaan aikaan sähköpostimarkkinoinnin automatisoinnilla.

Sähköpostimarkkinoinnin työkalut mahdollistavat paljon

Suosittuja sähköpostimarkkinoinnin automatisoinnin työkaluja on olemassa lukuisia. Mailchimp on ehdottomasti yksi suosituimmista työkaluista. Me ja monet asiakkaamme käytämme sitä sähköpostiviestien automatisointiin. Sillä saa mm. tehtyä tyylikkäät ja personoidut uutiskirjepohjat ja lähetettyä monipuolisesti automatisoituja viestejä eri kohderyhmille. Mailchimpillä pystyy helposti kerätä sähköpostilistat yhteen paikkaan.

Mailchimp integroituu helposti mm. Facebookin, WordPressin ja eri verkkokauppa-alustojen kuten WooCommercen kanssa. Voit esimerkiksi tehdä verkkosivuillesi kampanjan laskeutumissivun (landing page), jolta liidisi voi lunastaa lomakkeen täyttämällä vaikka alennuskoodin verkkokauppaasi. Kun olet automatisoinut tämän prosessin, liidillesi lähtee saman tien sähköpostiviesti, jossa tämä alennuskoodi on. Mailchimpin sähköpostilistojen avulla pystyt myös tehdä spesifioitua Facebook ja Google -mainontaa pelkästään sähköpostilistalla oleville uutiskirjeen tilaajille.

Automatisoi prosessit ja rakenna brändiäsi tehokkaasti

Mailchimpissä on siis todella paljon mahdollisuuksia uutiskirjeiden automatisointiin. Yrityksen jouluterveiset voi ajastaa vaikka kahden viikon päähän jo etukäteen tai lähettää automaattisesti ”Kiitos uutiskirjeen tilauksesta” -sähköpostin aina, kun joku on liittynyt uutiskirjelistalle.

Voit myös luoda sähköpostisarjoja jo olemassa oleville asiakkaille tai uusille liideille. Otin aiemmin esiin esimerkin alennuskoodin lähettämisestä. Kun uusi liidi tilaa alennuskoodin verkkokauppaan, hän saa sen saman tien sähköpostiinsa. Tämä voi olla sähköpostisarjan ensimmäinen sähköposti. Sähköpostisarja voi olla vaikka neljän tai viiden sähköpostin automaatio. Nämä sähköpostit voi ajastaa lähetetyksi esimerkiksi kahden päivän välein. Niiden tarkoituksena on vahvistaa brändiäsi liidin silmissä ja saada hänet tekemään ensimmäisen ostonsa eli siirtyä liidistä asiakkaaksi. Automaation voi sisältää kovempia tarjouksia, mitä pitemmälle ihminen pohtii ostoaan. Kun ihminen tekee oston, järjestelmä tunnistaa tämän ja ei lähetä enää kyseisen automaatiosarjan jäljellä olevia viestejä.

Lisäksi voit lähettää asiakkaillesi automatisoituja syntymäpäiväviestejä, tuotesuosituksia ja tilausvahvistuksia. Pystyt Mailchimpin avulla myös tavoittaa verkkokauppashoppailijoita, jotka ovat valinneet tuotteita ostoskoriin, mutta jättäneet ostokset kesken. Viesti voi olla tehokas muistutus hylätystä ostoskorista, jolloin asiakas saattaa todennäköisesti palata ostostensa ääreen.

Mailchimpissä on myös todella hyödyllinen analytiikkaosio. Näet sieltä mm. kuinka moni on avannut uutiskirjeesi ja kuinka moni on availlut sähköpostissasi olevia linkkejä. Näet myös suoraan uutiskirjeen kautta tehdyt ostot verkkokaupassasi. Hyödyntämällä analytiikkaa pystyt kehittää uutiskirjeiden sisältöjä yhä kiinnostavammiksi ja rakentamaan brändiäsi tehokkaasti.

Tiivistelmä. Miksi sähköpostimarkkinoinnin automatisointi on tärkeää?

  • Tehokkaampaa viestintää
  • Tehokasta brändin rakentamista
  • Myyntipotentiaali kasvaa

Mitä sähköpostimarkkinoinnin työkalut mahdollistavat?

  • Tyylikkäät ja personoidut uutiskirjepohjat
  • Spesifioituja viestejä eri kohderyhmille
  • Integroituminen Facebookin, WordPressin ja eri verkkokauppa-alustojen kanssa
  • Spesifioitua Facebook ja Google -mainontaa uutiskirjeen tilaajille
  • Automatisoidut syntymäpäiväviestit
  • Tuotesuositukset
  • Tilausvahvistukset
  • Viestejä verkkokauppashoppailijoille, jotka ovat hylänneet ostoskorin
  • Analytiikan hyödyntäminen uutiskirjeiden sisällön parantamiseen

Täydellinen uutiskirje

Lopuksi kerromme, mitä hyvän uutiskirjeen tulee sisältää. Olet varmasti itsekin usean eri uutiskirjeen tilaaja. Millainen on mielestäsi hyvä uutiskirje ja mitä se sisältää? Kuinka paljon kiinnität huomiota otsikointiin, visuaalisuuteen tai uutiskirjeen rakenteeseen? Nämä kaikki vaikuttavat siihen avaavatko uutiskirjeen tilaajasi lähettämiäsi sähköposteja aina uudestaan tai saatko mahdollisesti konversioita suoraan uutiskirjeesi kautta.

10 vinkkiä hyvän uutiskirjeen tekoon

  1. Aseta odotukset jo uutiskirjeen tilaussivulla

Uutiskirjeen tilaajalle on hyvä kertoa jo uutiskirjeen tilausvaiheessa, mitä uutiskirjeesi sisältää ja kuinka usein lähetät niitä heille. Näin he tietävät jo valmiiksi, mitä odottavat ja kuinka usein.

  1. Aseta selkeä tavoite

Mitä haluat saavuttaa uutiskirjeelläsi? Kun olet asettanut selkeän tavoitteen, sinun on paljon helpompi keskittyä sisältösi kirjoittamiseen. Oli kyse sitten ajankohtaisista uutisista, erikoistarjouksesta tai uutuustuotteista, mieti tarkkaan mitä tavoitteita sinulla. Uutiskirjeen tulee ennen kaikkea tuoda jotakin lisäarvoa lukijalle.

3.Pidä aina lukija mielessä

Uutiskirjeessä voit todella tuoda brändipersoonasi esiin ja kirjoittaa vapaasti välittämättä hakukoneoptimoinnista tai Facebookin algoritmeistä. Sinulla on mahdollisuus käydä aitoa keskustelua lukijoidesi kanssa. Jos he arvostavat sitä, he todennäköisesti avaavat uutiskirjeesi joka kerta kun lähetät sellaisen.

Lukijasi arvostavat relevanttia, ajankohtaista ja opettavaista sisältöä. Älä siis käytä tätä kommunikointimahdollisuutta vain palvelujesi tai tuotteidesi tyrkyttämiseen ellei sinulla ole oikeasti mehukkaita uutisia tuotteestasi, palvelustasi tai yrityksestäsi. Tee uutiskirje kohderyhmä mielessä pitäen. Sen tulee olla tarpeeksi henkilökohtainen ja vastata asiakkaan tarpeisiin. Lukijat tykkäävät myös ekslusiivisuuden tunteesta.

4.Tee uutiskirjeellesi houkutteleva ja selkeä design

Uutiskirjeen sisältö on tärkeä, mutta niin on myös tapa, jolla esität sen. Selkeä design on olennainen osa uutiskirjeessä onnistumisessa. Se on myös erinomainen tapa erottua kilpailijoistasi, joten uutiskirjeen rakenne ja design kannattaa miettiä tarkkaan.

  1. Pidä copy lyhyenä ja ytimekkäänä

Ytimekäs copy on avain onnistumiseen, koska tarkoituksesi ei todennäköisesti ole se, että lukijasi jumittuu lukemaan sähköpostiasi koko päiväksi. Sen sijaan haluat lähettää heidät blogiisi, verkkosivuillesi tai verkkokauppaasi lukemaan lisää, tai tarkastelemaan palvelujasi tai tuotteitasi. Ytimekäs copy antaa lukijallesi esimakua sisällöstäsi – juuri tarpeeksi siihen, että he haluavat klikata linkkejä ja lukea aiheista lisää verkkosivuiltasi. Copy kannattaa pitää raikkaana, mutta fokusoituna.

  1. Valitse yksi ensisijainen viesti ja call-to-action

Sähköpostissasi ensisijaisia sisältöjä tulisi olla vain yksi, mutta enintään kaksi. Ensisijainen sisältö käsittelee aihetta, johon haluat kiinnittää lukijan huomion. Oli se sitten uusin tuotteesi tai vuoden tärkein tapahtuma, muista sisällyttää tähän pääasiallinen call-to-action -painike, jolla ohjaat lukijan tuotteen tai tapahtuman verkkosivulle.

Uutiskirjessä voi olla useampiakin call-to-action -painikkeita, mutta loput CTA:t voivat ennemminkin olla ”jos-sinulla-on-vielä-aikaa-klikkaa-tästä” -vaihtoehtoja.

  1. Pidä huoli, että kuvissa on alt-text

Uutiskirjeen visuaalinen ilme on erityisen tärkeä, mutta ihmiset eivät aina salli valokuvien latausta sähköpostiviesteissä. Tästä syystä on erittäin tärkeää, että valokuvien alt text eli ”alternative text” näkyy sähköpostissa vaikka kuvat eivät latautuisikaan siitä. Tällöin lukija tietää, mistä kuvassa on kyse.

  1. Ole luova sähköpostin otsikoinnissa

Sähköpostisi otsikko todennäköisesti vaikuttaa siihen, avaako lukija uutiskirjettäsi vai ei. Tee otsikosta niin houkutteleva, että ihmiset haluavat avata uutiskirjeesi.

  1. Testaa, testaa, testaa

Uutiskirjettä tehdessäsi sinun tulee ottaa monta asiaa huomioon. Ennen kuin lähetät uutiskirjeesi lukijoillesi, kannattaa lähettää se ensin omaan sähköpostiisi ja käydä se vielä läpi objektiivisin silmin. Onko otsikointi osuva? Onko uutiskirjeessä kirjoitusvirheitä? Ovatko linkit oikein? Jos haluat onnistua uutiskirjeissä, testaaminen kannattaa.

Kun olet päässyt uutiskirjeiden teon makuun, kannattaa alkaa seurata dataa, jotta voisit parantaa sähköpostejasi entisestään. Minkä tyyppisiä otsikoita tai sisältöjä avataan eniten? Mitkä sisällöt ja CTA:t tuottavat eniten tulosta? Tämä data löytyy helposti uutiskirjealustastasi, kuten Mailchimpistä heti ”Campaigns” -sivulta.

  1. Tee uutiskirjeen tilaamisen peruuttamisesta helppoa

Jos uutiskirjeen tilaajasi haluaa lopettaa uutiskirjeesi tilaamisen, tee siitä helppoa. Esimerkiksi Mailchipmin uutiskirjeiden lopussa on ”unsubscribe” -nappula, josta uutiskirjeen tilaamisen voi lopettaa helposti.

Lisävinkki: Valmistaudu uutiskirjeidenkin lähettämiseen markkinointikalenterilla

  1. Tee 12 kuukauden sisältösuunnitelma ja markkinointikalenteri.
  2. Aloita 12 kuukauden liikevaihtotavoitteilla. Missä haluat olla vuoden päästä?
  3. Listaa myös muut tavoitteet (podcastit, videot, kirjanjulkaisu yms.)
  4. Kirjaa ylös vuosittaiset tarjoukset.
  5. Ota huomioon sesongit (hiljaiset ja kiireiset kuukaudet).
  6. Jaa liikevaihtotavoitteet kuukausittaisiin tavoitteisiin.
  7. Suunnittele lisätarjousideoita.
  8. Listaa lisätarpeita (uudet tuotteet, palvelut yms.)
  9. Palaa suunnitelmaan 3 kuukauden välein kvartaalin lopussa. Saavutitko tavoitteet? Olivatko ne helposti saavutettavissa?

 

Mitä hyvän uutiskirjeen tulee siis ainakin sisältää?

  • Houkutteleva otsikointi
  • Selkeä design
  • Ensisijainen sisältö: ytimekäs copy
  • Sisältö, joka tarjoaa lisäarvoa
  • Ensisijainen call-to-action -painike

Mitä muuta kannattaa huomioida?

  • Mieti uutiskirjeen rakenne tarkkaan
  • Anna brändipersoonasi tulla tekstistä läpi
  • Tee siitä henkilökohtainen ja vastaa asiakkaan tarpeisiin
  • Pidä se raikkaana, mutta fokusoituna
  • Tee se tarkka kohderyhmä mielessä pitäen
  • Ole ekslusiivinen
  • Pidä se aitona

Tässä tiivistetysti sähköpostimarkkinoinnin mahdollisuuksia, kerromme mielellämme myös lisää! Jos koet tarvitsevasi sähköpostimarkkinoinnin automatisointia, etkä tiedä mistä aloittaa, ota meihin yhteyttä: konsta (at) markkinoinninmuurahainen.fi tai +358 40 867 1989